pieniadz.pl

Jesteś tu: Strona główna forum » Dyskusje o podatkach » czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?

czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Michał
Gość







Post2010-04-08, 12:46    czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu? Odpowiedz z cytatem
Witam,
na wstępie przepraszam, bo to może i głupie pytanie, ale planuję otwarcie
drugiej firmy a obecnie rozliczam się ryczałtowo, stąd temat kosztów
formalnie nie jest mi znany:)

Pytanie takie - czy nie wystawiając np przez 3 miesiące żadnej faktury, ale
mając fakturyt zakupowe np. na narzędzia itp. mogę wrzyucić je w koszty jak
już będę coś wystawiać, czyli - kupiłem kilka rzeczy przez kilka miesięcy,
nie płacąc podatku, bo nie było za co, więc nie mam jak odliczyć tych
zakupów, czy mogę to zrobić po jakimś czasie, czy to się rozlicza
miesięcznie.

Kolejny temat - czy ktoś może polecic jakąś sensownie napisaną książkę w
temacie prowadzenia firmy i rozliczania sie jak wyżej?
Pozdrawiam
Michał
Reklamy
SDD
Gość







Post2010-04-08, 13:18    Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Witam,
na wstępie przepraszam, bo to może i głupie pytanie, ale planuję otwarcie
drugiej firmy a obecnie rozliczam się ryczałtowo, stąd temat kosztów
formalnie nie jest mi znany:)

Jak to drugiej?
Jesli masz na mysli jednoosobowa DG, to nie mozna miec dwoch - przynajmniej
w jednym kraju.

Cytat:
Pytanie takie - czy nie wystawiając np przez 3 miesiące żadnej faktury,
ale mając fakturyt zakupowe np. na narzędzia itp. mogę wrzyucić je w
koszty jak już będę coś wystawiać, czyli - kupiłem kilka rzeczy przez
kilka miesięcy, nie płacąc podatku, bo nie było za co, więc nie mam jak
odliczyć tych zakupów, czy mogę to zrobić po jakimś czasie, czy to się
rozlicza miesięcznie.

To si erozlicza rocznie. Od sku,ulowanej sumy przychodow w roku odejmuje sie
skumulowane koszty i placi od rozniky (czyli od skumulowanego dochodu)
zaliczke, pomniejszona o skumulowane zaplacone zaliczki.
W rozliczeniu rocznym podobnie - z tym, ze koryguje sie jeszcze o remanent.

Podrawim
SDD
Michał
Gość







Post2010-04-08, 14:26    Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Jak to drugiej?
Formalnie pierwsza firma nie jest na mnie, ale że tak to ujmę z niej

korzystam, tyle że rozliczenie ryczałtowe nie zawsze mi się opłaca, stąd
taki pomysł.

Cytat:
To si erozlicza rocznie. Od sku,ulowanej sumy przychodow w roku odejmuje
sie skumulowane koszty i placi od rozniky (czyli od skumulowanego dochodu)
zaliczke, pomniejszona o skumulowane zaplacone zaliczki.
W rozliczeniu rocznym podobnie - z tym, ze koryguje sie jeszcze o
remanent.

Właśnie o to mi chodziło, dziękuje:) Mógłbyś jeszcze napisać jak się wylicza
zaliczki ( na podstawie zysku z roku poprzedniego??) i czy ew. można np.
nie wyliczać zaliczek, a płacić jakby na bieżąco np. co 2-3 miesiące na
podstawie tego co wyliczę?
Pozdrawiam
Michał
jureq
Gość







Post2010-04-08, 16:21    Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
W³a¶nie o to mi chodzi³o, dziêkuje:) Móg³by¶ jeszcze napisaæ jak siê
wylicza zaliczki ( na podstawie zysku z roku poprzedniego??) i czy ew.
mo¿na np.

Cos tam kiedys czytalem o jakims sposobie na podstawie roku poprzedniego
- ale nie wiem, czy to jeszcze jest (ani czy wogole bylo Smile

Metoda istnieje nadal. Tylko, że nie dotyczy dochodu z roku poprzedniego
a "przedpoprzedniego". I dlatego jest możliwa dopiero w trzecim roku DG.
Nazywa się to zaliczki uproszczone.

Uwaga dla tych co planują w przyszłości tę metodę: składki ZUS wpisujcie
w KPiR i wliczajcie w koszty
SDD
Gość







Post2010-04-08, 16:31    Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu? Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Właśnie o to mi chodziło, dziękuje:) Mógłbyś jeszcze napisać jak się
wylicza zaliczki ( na podstawie zysku z roku poprzedniego??) i czy ew.
można np.

Cos tam kiedys czytalem o jakims sposobie na podstawie roku poprzedniego -
ale nie wiem, czy to jeszcze jest (ani czy wogole bylo Smile
Zaliczki wylicza sie na podstawie zysku z roku biezacego - skumulowanego od
stycznia.


Cytat:
nie wyliczać zaliczek, a płacić jakby na bieżąco np. co 2-3 miesiące na
podstawie tego co wyliczę?

Nie rozumiem. Nie wyliczac a placic na podstawi etego co wyliczysz - to
chcesz wyliczac czy nie wyliczac.
Moze w normalnym kraju wystarczy co jakis czas nagryzmolic cos na kartce w
kratke i na podstawi etego wplacic.
U nas trzeba prowadzic ksiege przychodow i rozchodow i wybrac albo system
miesieczny z platnosciami zaliczen 20. dnia kazde miesaiaca (od 20 lutego do
20 grudnia, w grudniu w podwojnej wysokosci) albo kwartalny z platnosciami
zaliczek 20 kwietnia, 20 lipca, 20 pazdziernika, 20 grudnia .
Jak zaplacisz pozniej (bo nei bedzie z czego) - to trzeba doliczyc odsetki.

Pozdrawiam
SDD
Strona główna forum » Dyskusje o podatkach » czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!
Kursy walut 2024-02-29

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm