pieniadz.pl

Jesteś tu: Strona główna forum » Dyskusje o prawie » Gwarancja czy niezgodność - co lepiej?

Gwarancja czy niezgodność - co lepiej?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
scream
Gość







Post2010-07-30, 16:52    Gwarancja czy niezgodność - co lepiej? Odpowiedz z cytatem
Zakupiłem u operatora telefon komórkowy wraz z aktywacją, niestety okazał
się on totalnym bublem. Z powodu licznych wad zamierzam go reklamować -
powstaje pytanie - czy lepiej skorzystać z gwarancji producenta, czy z
niezgodności towaru z umową? Głównie obawiam się tego, że niektórych
przypadłości po prostu nie uda się usunąć w serwisie, lub serwis się ich
nie dopatrzy - i co wtedy? Po ilu naprawach przysługuje mi nowy aparat, ew.
czy w razie nieusunięcia przez serwis usterek istnieje jakakolwiek prawna
możliwość częściowego odstąpienia od umowy z operatorem, tzn. wymiana
telefonu na inny model?

--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
Reklamy
Liwiusz
Gość







Post2010-07-30, 16:56    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepi ej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Zakupiłem u operatora telefon komórkowy wraz z aktywacją, niestety okazał
się on totalnym bublem. Z powodu licznych wad zamierzam go reklamować -
powstaje pytanie - czy lepiej skorzystać z gwarancji producenta, czy z
niezgodności towaru z umową? Głównie obawiam się tego, że niektórych
przypadłości po prostu nie uda się usunąć w serwisie, lub serwis się ich
nie dopatrzy - i co wtedy? Po ilu naprawach przysługuje mi nowy aparat, ew.
czy w razie nieusunięcia przez serwis usterek istnieje jakakolwiek prawna
możliwość częściowego odstąpienia od umowy z operatorem, tzn. wymiana
telefonu na inny model?

Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla
klienta, zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie
odpowiadając w ciągu 14 dni. Ponadto w ramach niezgodności możesz po
prostu żądać wymiany telefonu, podczas gdy w przypadku gwarancji w grę
będzie wchodziła prawdopodobnie tylko naprawa.


--
Liwiusz
Gość








Post2010-07-30, 18:37    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepiej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla klienta,
zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie odpowiadając w
ciągu 14 dni. Ponadto w ramach niezgodności możesz po prostu żądać wymiany
telefonu, podczas gdy w przypadku gwarancji w grę będzie wchodziła
prawdopodobnie tylko naprawa.

Załóżmy, że sprzedawca stwierdza, że nie ma możliwosci naprawy telefonu i nie ma
jak w przewidywalnej przyszłosci sprowadzić nowego (tego samego modelu). Co
wówczas? Wydaje się, że jedyne wyjście to rozwiązanie umowy sprzedaży. Klient
odzyskuje wpłaconą złotówkę Smile i pozstaje bez telefonu, ale z aktywacją przez
jeszcze wiele miesięcy. Można to jakoś inaczej załatwić?
Liwiusz
Gość







Post2010-07-30, 19:06    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepi ej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla
klienta, zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie
odpowiadając w ciągu 14 dni. Ponadto w ramach niezgodności możesz po
prostu żądać wymiany telefonu, podczas gdy w przypadku gwarancji w grę
będzie wchodziła prawdopodobnie tylko naprawa.

Załóżmy, że sprzedawca stwierdza, że nie ma możliwosci naprawy telefonu
i nie ma jak w przewidywalnej przyszłosci sprowadzić nowego (tego samego
modelu). Co wówczas? Wydaje się, że jedyne wyjście to rozwiązanie umowy
sprzedaży. Klient odzyskuje wpłaconą złotówkę Smile i pozstaje bez
telefonu, ale z aktywacją przez jeszcze wiele miesięcy. Można to jakoś
inaczej załatwić?

W ramach niezgodności można też żądać naprawy.

--
Liwiusz
scream
Gość







Post2010-07-30, 19:47    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepi ej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla
klienta, zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie
odpowiadając w ciągu 14 dni.

14 czy 30? 14 roboczych czy kalendarzowych?
Dzięki.

--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
Gość








Post2010-07-30, 20:09    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepiej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Załóżmy, że sprzedawca stwierdza, że nie ma możliwosci naprawy telefonu i nie
ma jak w przewidywalnej przyszłosci sprowadzić nowego (tego samego modelu).
Co wówczas? Wydaje się, że jedyne wyjście to rozwiązanie umowy sprzedaży.
Klient odzyskuje wpłaconą złotówkę Smile i pozstaje bez telefonu, ale z
aktywacją przez jeszcze wiele miesięcy. Można to jakoś inaczej załatwić?

W ramach niezgodności można też żądać naprawy.

Wiem. Ale co wtedy, gdy:
1. Taka naprawa nie jest możliwa (nie są np. dostępne jakieś części).
2. Jej koszty są za duże dla sprzedawcy (wartość rynkowa telefonu 300zł /
naprawa 500zł/ sprzedany za 1,22zł).
Liwiusz
Gość







Post2010-07-30, 20:40    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepi ej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla
klienta, zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie
odpowiadając w ciągu 14 dni.

14 czy 30? 14 roboczych czy kalendarzowych?
Dzięki.


14 kalendarzowych.

--
Liwiusz
Liwiusz
Gość







Post2010-07-30, 20:42    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepi ej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Załóżmy, że sprzedawca stwierdza, że nie ma możliwosci naprawy
telefonu i nie ma jak w przewidywalnej przyszłosci sprowadzić nowego
(tego samego modelu). Co wówczas? Wydaje się, że jedyne wyjście to
rozwiązanie umowy sprzedaży. Klient odzyskuje wpłaconą złotówkę Smile i
pozstaje bez telefonu, ale z aktywacją przez jeszcze wiele miesięcy.
Można to jakoś inaczej załatwić?

W ramach niezgodności można też żądać naprawy.

Wiem. Ale co wtedy, gdy:
1. Taka naprawa nie jest możliwa (nie są np. dostępne jakieś części).

Jeśli naprawa lub wymiana nie jest możliwa, wówczas pozostaje zwrot
ceny. Faktycznie przy telefonach za złotówkę powstaje pewien problem,
ale dotyczy on zarówno niezgodności, jak i gwarancji.

Cytat:
2. Jej koszty są za duże dla sprzedawcy (wartość rynkowa telefonu 300zł
/ naprawa 500zł/ sprzedany za 1,22zł).

Skoro jest coś takiego jak wartość rynkowa telefonu, to znaczy że
jest on w sprzedaży, czyli zamiast naprawić, sprzedawca może (taniej)
wymienić :)

--
Liwiusz
wombi
Gość







Post2010-07-31, 08:52    Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepi ej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla
klienta, zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie
odpowiadając w ciągu 14 dni.

14 czy 30? 14 roboczych czy kalendarzowych?
Dzięki.

A które to są robocze? Np. dla Pana Józefa, pracownika huty, dni robocze
to sobota - środa.
Strona główna forum » Dyskusje o prawie » Gwarancja czy niezgodność - co lepiej?
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!
Kursy walut 2024-02-29

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm