Gość
|
2010-06-05, 07:47 Nie daj siÄ�zmanipulowaÄ� obejrzyj filmna koÅ&
|
|
przepraszam ale cholerka tak pisała niemiecka prasa /chyba nie w zmowie z
rosjanami/ i no coment
"Pozostaje wiele niewiadomych. 'Nie ma decyzji'- to kluczowa sentencja tej
katastrofy"- pisze dziennik. "Żadnej decyzji nie podjął też 'ten piąty', gen.
Błasik, które podczas lotu dosiadł się do pilotów". Autor artykułu pisze, że
generał był doświadczonym pilotem, który w czasach komunizmu latał myśliwcami
typu Suchoi. "Błasik musiał wiedzieć, że lądowanie w tych warunkach jest
niezgodne ze wszystkimi standardami. Do tego nie pada z jego ust, ust
najwyższego szefa służb zbrojnych, rozkaz przerywający ryzykowny manewr
lądowania". Konrad Schuller pisze, że "specjaliści oceniają, iż obecność tego
‘ważnego piÄ…tego’ mogÅ‚a być postrzegana przez oficerów jako nacisk.
Nienadchodzący rozkaz o zmianie kursu mógł zostać potraktowany jako polecenie
lądowania. Również ze strony najważniejszego pasażera, prezydenta, który
powinien był podjąć decyzję, czy samolot zamiast w Smoleńsku miałby wylądować w
Warszawie, Moskwie czy na innym lotnisku zapasowym, ostatecznie nie usłyszano
decyzji o nowym celu lotu". "Jeszcze ważniejsze jest to, czego generał nie
powiedział, gdy lot zbliżał się do katastrofalnego końca" - pisze dziennikarz.
"On (Błasik) uparcie milczał, kiedy konieczne było jedno słowo, a inni również
milczeli".
|
|
|
|
Reklamy
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-06-05, 08:21 Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj f ilmna
|
|
60b5.0000071e.4c09f2ec@newsgate.onet.pl
Cytat: | przepraszam ale cholerka tak pisała niemiecka prasa /chyba nie w zmowie z
rosjanami/ i no coment
"Pozostaje wiele niewiadomych. 'Nie ma decyzji'- to kluczowa sentencja tej
katastrofy"- pisze dziennik. "Żadnej decyzji nie podjął też 'ten piąty', gen.
Błasik, które podczas lotu dosiadł się do pilotów". Autor artykułu pisze, że
generał był doświadczonym pilotem, który w czasach komunizmu latał myśliwcami
typu Suchoi. "Błasik musiał wiedzieć, że lądowanie w tych warunkach jest
niezgodne ze wszystkimi standardami. Do tego nie pada z jego ust, ust
najwyższego szefa służb zbrojnych, rozkaz przerywający ryzykowny manewr
|
I to jest właśnie najsmutniejsze! Że młodzi chcieli się wykazać -- trudno,
ale że doświadczony człowiek nie przerwał tej głupoty... Przecież to żadna
ujma na honorze -- podjęcie mądrej decyzji. To żadne tchórzostwo, żaden
wstyd! W tych warunkach na takim lotnisku takim samolotem mnie należy lądować!
Cytat: | lądowania". Konrad Schuller pisze, że "specjaliści oceniają, iż obecność tego
‘ważnego piÄ…tego’ mogÅ‚a być postrzegana przez oficerów jako nacisk.
Nienadchodzący rozkaz o zmianie kursu mógł zostać potraktowany jako polecenie
|
Nie wiemy, czy Błasik dawał rozkazy -- mógł pokazywać coś rękami.
Wiemy, że w kierunku pilotów nie padły z jego ust kategoryczne
zakazy kontynuacji lÄ…dowania.
Cytat: | lądowania. Również ze strony najważniejszego pasażera, prezydenta, który
powinien był podjąć decyzję, czy samolot zamiast w Smoleńsku miałby wylądować
|
No -- jego zdanie ma tutaj (; największą wartość.
Jaką decyzję mógł podjąć Kaczyński w tej sprawie?
Gdyby miał rozum, musiałby powiedzieć, że nie do
niego należy ocena sytuacji, lecz do pilotów.
Jako mądry człowiek mógł spokojnie dodać, że lepiej spóźnić się
tydzień na te uroczystości, niż strącić życie w katastrofie. IMO
nawet lepiej spóźnić się tydzień na te uroczystości, niż narażać
się na niebezpieczeństwo. Rosjanie mordowali nie jednego dnia, nie
w jednej chwili, ale mordowali długimi tygodniami, więc kilka godzin
później lub wcześniej nie stanowiło różnicy.
Ale mądrzy inaczej nie tylko śpieszyli się na te uroczystości, lecz także śpieszyli
się z pochówkiem, zapraszając w ryzykowna podróż głowy zaprzyjaźnionych państw
w czasie aktywności wiadomego wulkanu. Tu mądrością wykazali się ci, którzy
odmówili latania w pyle wulkanicznym.
Królów na Wawelu chowano nie w tydzień po śmierci, ale w kilka miesięcy po.
Cytat: | w Warszawie, Moskwie czy na innym lotnisku zapasowym, ostatecznie nie usłyszano
decyzji o nowym celu lotu". "Jeszcze ważniejsze jest to, czego generał nie
powiedział, gdy lot zbliżał się do katastrofalnego końca" - pisze dziennikarz.
"On (Błasik) uparcie milczał, kiedy konieczne było jedno słowo, a inni również
milczeli".
|
Natomiast żale dotyczące milczenia (nieprzerwania lądowania) skierowano pod
adresem kontrolerów lotu -- nie zamknęli lotniska, nie zabronili lądowania itd...
--
^ . . ' . . . . . 05 dni 710 wartości minimalne znaczone są Ś C P S
P . . . . . ----> 700 dniami miesiÄ…ca; maksymalne sÄ… 2 3 4 5
E 19 22 28 . . . 690 oznaczone znakami nad liczbami 9 10 11 12
F 2526 01 03 .`'.-. 680 ._. .-.
l 21 24 29 31 04 .'O`-' 670 ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
/ 23 30 02 `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
m 18 20 27 o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|
witek
Gość
|
2010-06-08, 15:00 Re: Nie daj si�zmanipulowa� ; obejrzyj film
|
|
Cytat: |
Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
szkolenia i zasady panujace w jednostce.
|
O ile on wóczas w ogóle trzymał stery w ręce.
|
|
|
|
Krzysztof Halasa
Gość
|
2010-06-08, 21:36 Re: Nie daj si�zmanipulowa� ; obejrzyj film
|
|
s:
Cytat: | "Pozostaje wiele niewiadomych. 'Nie ma decyzji'- to kluczowa sentencja tej
katastrofy"- pisze dziennik. "Żadnej decyzji nie podjął też 'ten piąty', gen.
Błasik, które podczas lotu dosiadł się do pilotów". Autor artykułu pisze, że
generał był doświadczonym pilotem, który w czasach komunizmu latał myśliwcami
typu Suchoi.
|
Nie mam bladego pojecia o generale, ale moglo byc np. tak, ze Blasik
poszedl tam po prostu pomoc zalodze, zwlaszcza biorac pod uwage warunki.
Wcale by mnie to nie zdziwilo.
Zdaje sie mial < 50 lat, to nie byl stary dziad, ktory osiagnal szczyt
niekompetencji.
Cytat: | "Błasik musiał wiedzieć, że lądowanie w tych warunkach jest
niezgodne ze wszystkimi standardami. Do tego nie pada z jego ust, ust
najwyższego szefa służb zbrojnych, rozkaz przerywający ryzykowny manewr
lÄ…dowania".
|
Rozkazy wydaje kapitan. Tam wszystko trwalo krotko, Blasik moglby byc
moze interweniowac gdyby czasu do namyslu itd. bylo wiecej. Ale to
niekoniecznie jest odruchowe dzialanie.
BTW wszyscy pisza o presji, ale przeciez on takze byl pod presja (i mogl
byc zrodlem takowej).
Cytat: | Konrad Schuller pisze, że "specjaliści oceniają, iż obecność tego
‘ważnego piÄ…tego’ mogÅ‚a być postrzegana przez oficerów
jako nacisk.
|
Mozliwe.
Cytat: | Nienadchodzący rozkaz o zmianie kursu mógł zostać potraktowany jako polecenie
lÄ…dowania.
|
Bardzo watpie. Gdyby tak bylo, nie byloby ustalenia minimalnej wysokosci
i 2P nie gadalby o GA.
Cytat: | Również ze strony najważniejszego pasażera, prezydenta, który
powinien był podjąć decyzję, czy samolot zamiast w Smoleńsku miałby wylądować w
Warszawie, Moskwie czy na innym lotnisku zapasowym, ostatecznie nie usłyszano
decyzji o nowym celu lotu".
|
Nie znamy szczegolow.
Cytat: | "Jeszcze ważniejsze jest to, czego generał nie
powiedział, gdy lot zbliżał się do katastrofalnego końca" - pisze dziennikarz.
"On (Błasik) uparcie milczał, kiedy konieczne było jedno słowo, a inni również
milczeli".
|
Bajki. Blasik nie mial wtedy do powiedzenia zadnego slowa, a w kazdym
razie nikt nie powinien na to liczyc.
Szczerze mowiac przyczyny itd. katastrofy wcale nie wydaja mi sie jakies
nadzwyczajne albo trudne do zrozumienia. Jestem w stanie wyobrazic sobie
zupelnie inna zaloge, ktora w takich okolicznosciach zrobilaby dokladnie
to samo (byc moze z innym skutkiem).
Po prostu, wszystko wskazuje na to, ze kapitan mial swiadomosc znaczenia
tego ladowania. Byc moze byl w takim okresie, w ktorym pilot czuje sie
juz pewnie i wydaje mu sie ze jest "niesmiertelny" a jego umiejetnosci -
nieograniczone, natomiast nie ma jeszcze doswiadczenia i brak mu po
prostu pewnego rodzaju strachu przed bardziej ryzykownymi manewrami.
To jest normalne i ludzkie, z tym ze w lotnictwie cywilnym walczy sie
z tym procedurami. Gdyby pilot wiedzial, ze za takie - nawet udane -
ladowanie wyleci z pracy i np. bedzie musial sie tlumaczyc przed sadem,
to by mu to do glowy nie przyszlo.
Byc moze byl dodatkowo naciskany na ladowanie za wszelka cene, tego nie
wiem. W lotnictwie cywilnym to nie powinno miec znaczenia, bo co znacza
takie naciski w perspektywie utraty pracy i licencji.
Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
szkolenia i zasady panujace w jednostce.
--
Krzysztof Halasa
|
|
|
|
Krzysztof Halasa
Gość
|
2010-06-08, 22:27 Re: Nie daj si�zmanipulowa� ; obejrzyj film
|
|
s:
Cytat: | Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
szkolenia i zasady panujace w jednostce.
O ile on wóczas w ogóle trzymał stery w ręce.
|
W jakim sensie? Zakladam ze nie chodzi o to ze za sterami siedzial
Blasik (co jest "realne inaczej"). Nawet jesli to drugi pilot wykonuje
podejscie (a z opublikowanych zapisow CVR wynika, ze tak nie bylo,
i raczej byloby to dziwne w przypadku bardzo trudnych warunkow),
to o GA decyduje kapitan.
--
Krzysztof Halasa
|
|
|
|
Animka
Gość
|
2010-06-09, 02:46 Re: Nie daj siÄ�zmanipulowaÄ 65533; obejrzyj filmna
|
|
Cytat: | kombek@onet.eu writes:
Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
szkolenia i zasady panujace w jednostce.
|
Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.
--
animka
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-06-10, 11:37 Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj f ilmna
|
|
"Animka" hums41$8rl$1@node2.news.atman.pl
Cytat: | Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
szkolenia i zasady panujace w jednostce.
|
: Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.
Zamiast prawdy Ojca Rydzyka -- bo takich prawd Rydzykowych jest cała masa. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|
Krzysztof Halasa
Gość
|
2010-06-10, 21:20 Re: Nie daj si�zmanipulowa� ; obejrzyj film
|
|
s:
Cytat: | Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
szkolenia i zasady panujace w jednostce.
Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.
|
Ktorego wysokosciomierza? Nie myslisz chyba ze taki samolot ma tylko
jedno urzadzenie do pomiaru wysokosci? Nie wiem dokladnie jak jest w
takim Tu-154M Lux, ale typowo do dyspozycji zalogi sa 2 wysokosciomierze
barometryczne (jeden dla kapitana i jeden dla drugiego pilota),
1 wysokosciomierz barometryczny zapasowy, oraz dwa
radiowysokosciomierze (czasem 3, np. potrzebne przy podejsciach cat
III).
Jednym z typowych elementow checklisty przed ladowaniem jest porownanie
wskazan wysokosciomierzy.
Praktyczne minimum tego Tu-154 to 2 altimetry baro + 1 radalt.
To ktory byl zrodlem tego "bledu" i jak sie to stalo, ze zaloga
(w wiekszym niz normalnie skladzie) go nie zauwazyla, i jak sie to ma do
transkryptu CVS, gdzie ewidentnie zaloga jest swiadoma zejscia do ~ 20
metrow agl?
Komisja ma tu pewne pole manewru w sprawie posrednich przyczyn, ale bez
przesady.
--
Krzysztof Halasa
|
|
|
|