Zamknięcie konta w Inteligo wymaga formy pisemnej - taką odpowiedź
przekazują konsultanci na pytanie "jak zrezygnować z Inteligo?".
Odwołują się tym samym do zapisu w Regulaminie, który mówi:
"Rozwiązując Umowę Klient zobowiązany jest przesłać do Banku listem
poleconym pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy" (Rozdział 2, §
18, punkt 2). Umowa została zawarta w formie pisemnej i w takiej może
zostać rozwiązana.
Aby ujednolicić treść oświadczenia został przygotowany przez Inteligo
stosowny formularz, tzw. formularz zamknięcia konta. Klienci mają
możliwość zamówienia go bezpłatnie w trakcie rozmowy telefonicznej z
konsultantem. Mogą go otrzymać bez ponoszenia dodatkowych kosztów na
adres do korespondencji tradycyjnej (w formie papierowej), na numer
fax-u albo na adres e-mail (formularz trzeba wtedy wydrukować).
Przygotowanie formularza jest bezpłatne. Konsultanci nie wysyłają go:
przyjmują jedynie zamówienie. 2 dni robocze to maksymalny czas na
jego realizację plus czas wysyłki.
Zgłoszenie zapotrzebowania na formularz nie oznacza jeszcze, że
rozpoczął się proces zamykania konta. Należy wypełniony i opatrzony
wzorem podpisu formularz odesłać listem poleconym (patrz: Regulamin)
na adres widniejący na nim.
Z prowadzenia konta w Inteligo można zrezygnować w dowolnym momencie.
Jednakże samo jego zamknięcie nie jest natychmiastowe. Od momentu, gdy
otrzymamy prawidłowo wypełnioną i podpisaną dyspozycję zamknięcia
konta rozpocznie się jednomiesięczny okres wypowiedzenia. W trakcie
jego trwania konto jest aktywne, można go używać na dotychczasowych
zasadach. Bank ma również prawo do pobierania opłat jemu należnych,
zgodnych z TOiP.
Bez złożonego podpisu dyspozycja zamknięcia konta jest nieważna. W
przypadku jego braku formularz trzeba wysłać ponownie. To może
wydłużyć proces zamykania konta.
Ważne jest, by dane teleadresowe naszych Klientów były aktualne.
Niewykluczone, że będziemy potrzebowali jeszcze potwierdzenia z Twojej
strony, że została wydana dyspozycja zamknięcia konta. I nie jest to
"zatrzymywanie klienta na siłę". Każda dyspozycja, która jest składana
w Inteligo, czy to na infolinii czy w formie pisemnej musi być
wyraźna. Wyraźne TAK, czytelny podpis - to jednoznaczne pozwolenie dla
banku do jej realizacji.
Kolejny czynnik, który może przedłużyć zamykanie konta to
nieautoryzowane saldo ujemne. Bank zobowiązuje się "pozostające na
rachunkach środki wraz z odsetkami naliczonymi do dnia rozwiązania
Umowy przelać na wskazany w dyspozycji Klienta inny rachunek bankowy".
I oczekuje tego samego od Klientów - uregulowania zadłużenia jeśli ono
występuje.
W trakcie zamawiania formularza konsultant zapyta o powód rezygnacji z
konta. To nie w celu przedłużenia rozmowy. Uzyskiwane w ten sposób
sugestie i uwagi przyczyniły się do wprowadzenia znacznych zmian w
TOiP z dniem 11 maja 2010 roku. Każda informacja jest dla nas cenna.
Agnieszka Żuk
mojeinteligo.pl
moje@inteligo.pl