MK
Gość
|
2010-09-23, 00:07 Alior - ku przestrodze
|
|
Nawet nie chce mi sie komentowac ponizszego, moze kogos to uratuje przed
klopotami, bo nie zdecyduje sie na karte Aliora po lekturze odpowiedzi
banku.
Krakow, dnia 16.09.2010r.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana reklamacjç, doczaca transakcji na kwote XXX PLN
dokonanych karta MasterCard Silver nr 5294XXXXXXXX3639 w dniach O7.04.2010r.
prosimy o przyjecie nastepujacych wyjasnien.
Po otrzymaniu Pana zgloszenia do akceptanta transakcji wyslalimy reklamacje
w/w kwoty. Nasza reklamacja zostala jednak odrzucona.
Z uwagi na to, ze w trakcie postepowania reklamacyjnego nie odzyskalismy
reklamowanych srodków informujemy, iz niestety nie mozemy dokonac zwrotu
przedmiotowych srodkow na Pana rachunek. Podkreslany równiez, ze przysluguje
Panu prawo do odwolania sie od w/w decyzji kontaktujac sie z infolinia
Naszego Banku.
Mamy nadzieje, iz powyzsze wyjasnienia beda dla Pana wystarczajace.
Laczymy wyrazy szacunku,
Podoba mi sie ten szcunek do "Naszego Banku", szkoda tylko, ze klienta maja
w glebokim powazaniu. Na szczescie sa szczerzy wiec UOKiK bedzie mogl sie
popisac w obronie konsumentow .
MK
|
|
|
|
Reklamy
|
|
MK
Gość
|
2010-09-23, 00:32 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: |
Jaki powod reklamacji? Jaki rodzaj transakcji? Bez tego trudno sie odniesc
do konkrentej sprawy.- Ukryj cytowany tekst -
|
A jakie to ma znaczenie? Alior uzaleznia zwrot kasy od zwrotu Aliorowi
przez akceptanta. Alior nie stwierdza, ze reklamacja jest niezasadna,
tylko ze kasy nie odda, bo nie dostal zwrotu od akceptanta.
Transakcja byla dokonywana w automacie, czyli najpierw zatwierdzenie
PINem, a nastepnie wydanie towaru/realizacja uslugi. To drugie nie
nastapilo i automat wydal potwierdzenie, ze transakcja zostala
anulowana. Mimo anulowania transakcja zostala rozliczona.
Rozpatrywanie reklamacji trwalo 5 m-cy .
Jak mialem analogiczny przypadek z karta Citi to wystarczyl jeden
telefon i po 2 czy 3 dniach nastapil zwrot. Nie wiem czy Citi dostalo
zwrot od akceptanta czy nie. Mnie poinformowano tylko o tym, ze bank
uznal reklamacje. No, ale za wyzsza kulture Aliora trzeba zaplacic .
MK
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-09-23, 01:13 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
jak doszło do zejścia tych pieniędzy z karty?
--
.450-600 to (60-80)%. . 749 . .
VV Ventolin u . . . 739 . 26 . . .1213 . .
^ lipiec 25 . .01 . . .12 . 20 724 . . . 02 . . 11 15 19
. 26 . . . g 03040506 .09 . 14 . 19 719 .25 27 04 06 08 16 18
P19 . . . . r02VV . 13 . 21 709 . . 05 17
E 20 VV . 2728 31 . 08 16VV 699 VV .10 14
F VV23 29 m sierpień 1011 15 VV 690 2324 2829 .01 07 09
22 24 u 1718 680 22 30 wrzesień
l 21 30 c VV 670 31
/ h 07 660 VV
m.. ..... ..................y................,,,,,,....;;;;..,,;;..,,.654...,,..,,..,,..,,..,,..,,03..,,,,..,,..,,......,,;;;;..,,,,
|
|
|
|
MK
Gość
|
2010-09-23, 03:18 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: |
A gdzie jest inaczej? Mogę kupić samochód i poprosić bank o zwrot kasy?
Jeśli tak jest -- to taka możliwość stwarza poważne zagrożenie na
[zatłoczonych] drogach. ;)
|
Kilka lat temu (do znalezienia w archiwum grupy) zlozylem zamowienie w
sklepie internetowym wirtualnej polski (ktos chyba przez pomylke, a
moze byla to taka promocja, wycenil sprzet 10 razy taniej niz cena
rynkowa). Sklep anulowal zamowienie, nawet mnie o tym nie informujac,
ale kase sobie zabral. Zlozylem reklamacje, ze kasa zostala pobrana
mimo, ze towaru mi nie wyslano. Kredyt Bank rozpatrywal reklamacje pol
roku. Po tym czasie dostalem odpowiedz, ze Kredyt Bank, nie otrzymal
zadnej odpowiedz i Pekao, ktore wtedy obslugiwalo karty KB, ale bank
uznaje moja reklamacje i zwraca mi pieniadze aby utrzymac dobre
relacje. Kwota, ktorej to dotyczylo byla nominalnie kilka razy wieksza
od kwoty o ktorej mowa z przypadku Aliora. Dodatkowo dostalem darmowa
karte przez kolejne 2 lata, a wtedy o to nie bylo tak latwo .
MK
|
|
|
|
xbartx
Gość
|
2010-09-23, 07:48 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: | Jak mialem analogiczny przypadek z karta
Citi to wystarczyl jeden telefon i po 2 czy 3 dniach nastapil zwrot. Nie
wiem czy Citi dostalo zwrot od akceptanta czy nie. Mnie poinformowano
tylko o tym, ze bank uznal reklamacje. No, ale za wyzsza kulture Aliora
trzeba zaplacic .
|
Jeżeli chodzi o karty i reklamacje to jeszcze długa kręta droga przed
Aliorem.
--
xbartx
|
|
|
|
Krzysztof
Gość
|
2010-09-23, 08:23 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: | Nawet nie chce mi sie komentowac ponizszego, moze kogos to uratuje przed
klopotami, bo nie zdecyduje sie na karte Aliora po lekturze odpowiedzi
banku.
Krakow, dnia 16.09.2010r.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana reklamacjç, doczaca transakcji na kwote XXX PLN
dokonanych karta MasterCard Silver nr 5294XXXXXXXX3639 w dniach
O7.04.2010r. prosimy o przyjecie nastepujacych wyjasnien.
Po otrzymaniu Pana zgloszenia do akceptanta transakcji wyslalimy
reklamacje w/w kwoty. Nasza reklamacja zostala jednak odrzucona.
Z uwagi na to, ze w trakcie postepowania reklamacyjnego nie odzyskalismy
reklamowanych srodków informujemy, iz niestety nie mozemy dokonac zwrotu
przedmiotowych srodkow na Pana rachunek. Podkreslany równiez, ze
przysluguje Panu prawo do odwolania sie od w/w decyzji kontaktujac sie z
infolinia Naszego Banku.
Mamy nadzieje, iz powyzsze wyjasnienia beda dla Pana wystarczajace.
Laczymy wyrazy szacunku,
Podoba mi sie ten szcunek do "Naszego Banku", szkoda tylko, ze klienta
maja w glebokim powazaniu. Na szczescie sa szczerzy wiec UOKiK bedzie mogl
sie popisac w obronie konsumentow .
|
Jaki powod reklamacji? Jaki rodzaj transakcji? Bez tego trudno sie odniesc
do konkrentej sprawy.
|
|
|
|
Rafal M
Gość
|
2010-09-23, 10:14 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: | Po otrzymaniu Pana zgloszenia do akceptanta transakcji wyslalimy reklamacje
w/w kwoty. Nasza reklamacja zostala jednak odrzucona.
|
I dlatego zostalem w Multibanku - co jak co, ale chargebecki sa u nich
zalatwiane wzorowo.
Pozdrawiam
Rafal
|
|
|
|
Krzysztof
Gość
|
2010-09-23, 12:09 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: |
Jaki powod reklamacji? Jaki rodzaj transakcji? Bez tego trudno sie
odniesc
do konkrentej sprawy.- Ukryj cytowany tekst -
A jakie to ma znaczenie? Alior uzaleznia zwrot kasy od zwrotu Aliorowi
przez akceptanta. Alior nie stwierdza, ze reklamacja jest niezasadna,
tylko ze kasy nie odda, bo nie dostal zwrotu od akceptanta.
Transakcja byla dokonywana w automacie, czyli najpierw zatwierdzenie
PINem, a nastepnie wydanie towaru/realizacja uslugi. To drugie nie
nastapilo i automat wydal potwierdzenie, ze transakcja zostala
anulowana. Mimo anulowania transakcja zostala rozliczona.
Rozpatrywanie reklamacji trwalo 5 m-cy .
|
Jezeli masz potwierdzenie, ze transakcja zostala anulowana to jest to jakis
dokument i na jego podstawie mozesz napisac dalej do banku. Powolaj sie na
swoj dokument swiadczacy o anulowaniu transakcji i napisz, ze w razie
niepomyslnego rozpatrzenia sprawy, kierujesz ja do arbitra bankowego. Czesto
to dziala, bo banki wola uniknac sprawy u arbitra, jezeli nie sa w 100%
pewne swego, a okolicznosci przemawiaja na rzecz klienta.
|
|
|
|
quwert.xxxxx@xxxxx.gazeta.pl
Gość
|
2010-09-23, 14:15 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: | Po otrzymaniu Pana zgloszenia do akceptanta transakcji wyslalimy reklamacje
w/w kwoty. Nasza reklamacja zostala jednak odrzucona.
Z uwagi na to, ze w trakcie postepowania reklamacyjnego nie odzyskalismy
reklamowanych srodków informujemy, iz niestety nie mozemy dokonac zwrotu
przedmiotowych srodkow na Pana rachunek.
|
Wyższa kultura pazerności
|
|
|
|
Adam Płaszczyca
Gość
|
2010-09-23, 16:32 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: | przez akceptanta. Alior nie stwierdza, ze reklamacja jest niezasadna,
tylko ze kasy nie odda, bo nie dostal zwrotu od akceptanta.
A gdzie jest inaczej? Mogę kupić samochód i poprosić bank o zwrot kasy?
Jeśli tak jest -- to taka możliwość stwarza poważne zagrożenie na
[zatłoczonych] drogach.
|
Transakcja Mo/To/Io - zawsze na ryzyko sklepu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ GG: 3524356
___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
|
|
|
|
Irokez
Gość
|
2010-09-23, 16:45 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: |
Transakcja byla dokonywana w automacie, czyli najpierw zatwierdzenie
PINem, a nastepnie wydanie towaru/realizacja uslugi. To drugie nie
nastapilo i automat wydal potwierdzenie, ze transakcja zostala
anulowana. Mimo anulowania transakcja zostala rozliczona.
Rozpatrywanie reklamacji trwalo 5 m-cy .
Jezeli masz potwierdzenie, ze transakcja zostala anulowana to jest to
jakis dokument i na jego podstawie mozesz napisac dalej do banku. Powolaj
sie na swoj dokument swiadczacy o anulowaniu transakcji i napisz, ze w
razie niepomyslnego rozpatrzenia sprawy, kierujesz ja do arbitra
bankowego. Czesto to dziala, bo banki wola uniknac sprawy u arbitra,
jezeli nie sa w 100% pewne swego, a okolicznosci przemawiaja na rzecz
klienta.
|
A po kiego grzyba pisac jakies odwolania i straszyc arbitrem?
Jakies takie dziwne dogadywanie sie, straszenie, bank odda i sie uciszy.
Inny bedzie miekki i da sobie siana a bank zadowolony kase lyknie.
Jak jest odpowiedz czarno na bialym a mam w rece dokument mówiacy zupelnie
inaczej to od razu sprawa.
Jak pare razy banki poplyna na rozprawdach to moze zaczna szanowac klienta.
--
Irokez
|
|
|
|
MarekZ
Gość
|
2010-09-23, 17:03 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: | przedmiotowych srodkow na Pana rachunek. Podkreslany równiez, ze
przysluguje Panu prawo do odwolania sie od w/w decyzji kontaktujac sie z
infolinia Naszego Banku.
|
Czyli co? "Zdajemy sobie sprawę, że jak nie odpuścisz to będziemy ci to
musieli oddać, ale może jednak odpuścisz"? Czy jak rozumieć ten fragment.
Cytat: | Mamy nadzieje, iz powyzsze wyjasnienia beda dla Pana wystarczajace.
|
No - powinny być wystarczające. Chyba czytali, że HSBC tak robił
(analogiczna argumentacja) i biorą przykład z większego.
|
|
|
|
Paweł
Gość
|
2010-09-23, 17:49 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
Cytat: |
przedmiotowych srodkow na Pana rachunek. Podkreslany równiez, ze
przysluguje Panu prawo do odwolania sie od w/w decyzji kontaktujac sie z
infolinia Naszego Banku.
Czyli co? "Zdajemy sobie sprawę, że jak nie odpuścisz to będziemy ci to
musieli oddać, ale może jednak odpuścisz"? Czy jak rozumieć ten fragment.
|
ten piekny pan na zdjeciu:
http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/informacje_o_banku
rzecze tak:
"18 kwietnia 2008 r. Grupa Carlo Tassara uzyskała zezwolenie Komisji
Nadzoru Finansowego na utworzenie banku
(...)
W perspektywie 3 lat od startu, Alior Bank zamierza pozyskać od 2 do 4%
udziałów w rynku w zależności od segmentu oraz zdobyć zaufanie około
miliona Klientów, osiągając *rentowność* już w trzecim roku działalności."
zdobywaja zaufanie i rentownosc
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-09-23, 22:13 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
"Irokez" i7fsmj$3qa$1@news.onet.pl
Cytat: | Jak jest odpowiedz czarno na bialym a mam w rece dokument mówiacy zupelnie inaczej to od razu sprawa.
Jak pare razy banki poplyna na rozprawdach to moze zaczna szanowac klienta.
|
Nie wiem, jakie jest prawo w Polsce, ale IMO powinno być tak, że za taką próbę
nabicia klienta w butelczynę po soku czy piwie bank powinien (w razie zgłoszenia
tego faktu do stosownego urzędu) zabulić słoną karę!!! Na przykład ileś procent
swego ubiegłorocznego przychodu. Jeden klient sprawdzi efekty transakcji; pięciu
innych nie -- i bank zarobi. Wielu klientów uzna rację banku; jeden na stu będzie
szedł do arbitra i będzie skutecznie żądał zwrócenia, być może tracąc na to sto
godzin (ja tak kiedyś dochodziłem swego, mając przeciwko sobie PZU -- młody
człowiek jest głupi i nie pojmuje tego, że czas jest bezcenny) swego życia;
ale stu innych ugrzęźnie lub rozsypie się psychicznie...
Jak złapiemy złodzieja -- musi ów złodziej oddać to, co ukradł? Tak. I na
tym sprawa ma zakończyć się? Nie -- nigdy nie można być tak nastawionym!!!
Ja mogę nie znać prawa, mogę uznać, iż bank postępuje słusznie -- dlaczego ma
oddać, skoro sklep tego nie chce uczynić? Rozsądek mówi, że bank jest silny,
ja nie, więc to bank powinien bić się ze sklepem, nie ja, ale może i tak jest,
że jeśli bank czy sklep postanowi, bank ma rację... :)
Banki, sklepy, instytucje itp. robiące klienta w bambuku -- trzeba TĘPIĆ!!!!
Jeśli kogoś oszukali, oszukują na pewno i innych!!! I ta jedna wpadka musi
jednocześnie ukarać skutecznie inne wybryki banku!!!!
-=-
Ale kogo stać na użeranie się z bankami?
Młodzi (głupi) zwykle idą na pierwszą linię frontu, uznając to za swój obowiązek.
Cwani kryją się za plecami naiwnych, kosząc w razie czego owoce zwycięstwa...
Ja bym chciał dobrego prawa w państwie, w którym bym żył -- bank (sklep, urzędnik,
jakikolwiek usługodawca) ewidentnie kpiący z klienta powinien być tępiony!!!
Miłosiernie tępiony -- czyli z miłosierdziem okazywanym społeczeństwu, nie
złoczyńcy. Można rzecz jasna ograniczyć karę (od razu złoczyńcy nie wbijać
na PAL -- najpierw na SECAM) jeśli: krzywdzący wykaże swoje dobre chęci
i kontroler uwierzy tłumaczeniom a skrzywdzony przebaczy... (pocieszając
się podarowaną butelczyną czy innym ,,atrybutem'' pocieszenia) Ale nie wolno
lekceważyć recydywistów i tych, który nie wykazując żadnej skruchy po prostu
sprawdzają, jak dużo zła mogą uczynić bezkarnie!!!
-=-
Nie w tym celu płacimy podatki, aby prezydent Kaczyński wraz z małżonką
(gładzoną po policzkach) mógł odpocząć na Helu (zamiast od razu w piekle)
ale w tym celu płacimy podatki, aby Państwo (rękami, czy głowami urzędników
oraz karabinami żołnierzy i policjantów) nas broniło!!! Urzędnik (i zarazem
prawo) ma **obowiązek** bronienia obywateli!!!
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-09-23, 22:19 Re: Alior - ku przestrodze
|
|
"Adam Płaszczyca" c1.01.3MmhXC$Irq@mike.oldfield.org.pl
Cytat: | Transakcja Mo/To/Io - zawsze na ryzyko sklepu.
|
Ciemna magia... Nic nie pojmuję. (poza tym, że starcie
polski_bank-klient_polski wygląda przyjemnie w zestawieniu
przeciętny_usługodawca_polski-klient)
Chcesz, to tłumacz [się] -- nie chcesz, to nie tłumacz.
Na razie to dla mnie absolutna nowość, więc tłumaczenie
może być żmudne i dające skutki nikłe lub nawet żadne. :)
Dzięki za info -- i będę starał się to jakoś pojąć. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|