mvoicem
Gość
|
2010-08-27, 08:49 Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
|
|
Cytat: |
I jak w wyniku błędu warsztatu np. urwie ci się koło i rozbijesz
samochód - będziesz domagał się od warsztatu odszkodowania czy nie?
W przypadku samochodu wiadomo co jest prawidłowe a co nie. Odpadające
koło jest oczywista usterką. W przypadku projektu plastycznego nie ma
takiej jasności.
|
Jest to tak samo oczywiste jak w przypadku niedokręconego koła. Jeżeli
było niedokręcone przed przyjazdem do warsztatu - wina klienta lub
warsztatu. Jeżeli nie było - wina warsztatu.
Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam prawo
oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.
Oczywiście - wszystko zależy od umowy między stronami, być może mówiła o
tym że zamawiający ma obowiązek sprawdzić przed puszczeniem dalej. Ale
wątkotwórca nic o tym nie pisze - więc zakładam że nie było takiej umowy.
p. m.
|
|
|
|
Reklamy
|
|
Alek
Gość
|
2010-08-27, 18:37 Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
|
|
Cytat: |
W przypadku samochodu wiadomo co jest prawidłowe a co nie.
Odpadające
koło jest oczywista usterką. W przypadku projektu plastycznego nie
ma
takiej jasności.
Jest to tak samo oczywiste jak w przypadku niedokręconego koła.
Jeżeli było niedokręcone przed przyjazdem do warsztatu - wina
klienta lub warsztatu. Jeżeli nie było - wina warsztatu.
Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam
prawo oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.
|
Wedle kryteriów profesjonalnej poprawności można oceniać techniczną
formę dzieła. Ale na pewno nie zawartość. W niniejszym przykładzie
mowa o literówce. A czy mało jest utworów, w których celowo
umieszczono literówki, błędy ortograficzne i inne cuda? Jeśli jest
literówka to może ma być? Wybacz, ale ktoś kto bez wnikliwego
obejrzenia próbnego wydruku zleca produkcję całego nakładu zachowuje
się co najmniej nieprofesjonalnie i powinien poszukać belki we własnym
oku a nie drzazgi u innego.
|
|
|
|
mvoicem
Gość
|
2010-08-27, 19:23 Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
|
|
[...]
Cytat: | Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam prawo
oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.
Wedle kryteriów profesjonalnej poprawności można oceniać techniczną
formę dzieła. Ale na pewno nie zawartość. W niniejszym przykładzie mowa
o literówce. A czy mało jest utworów, w których celowo umieszczono
literówki, błędy ortograficzne i inne cuda? Jeśli jest literówka to może
ma być? Wybacz, ale ktoś kto bez wnikliwego obejrzenia próbnego wydruku
zleca produkcję całego nakładu zachowuje się co najmniej
nieprofesjonalnie i powinien poszukać belki we własnym oku a nie drzazgi
u innego.
|
To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył tekst z
literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to wykonawca -
to sorry ...
p. m.
|
|
|
|
wiechu
Gość
|
2010-08-27, 23:06 Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
|
|
Użytkownik "marcin-fotograf.pl"
Ciekawe
A czy ON, w sensie zleceniodawca może w jakiś sposób zmusić mnie do
poniesienia kosztów nakładu?
Bo z tego co Państwo piszą to się nie zanosi...
A w jakim formacie dostał plik?
pozdr
wiechu
|
|
|
|
marcin-fotograf.pl
Gość
|
2010-08-28, 00:28 Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
|
|
Cytat: |
A w jakim formacie dostał plik?
|
Plik w formacie .pdf.
|
|
|
|
PlaMa
Gość
|
2010-08-28, 15:47 Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
|
|
Cytat: | To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył tekst z
literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to wykonawca -
to sorry ...
|
Też mi sie tak wydaje, w dodatku uważam, że zlecając zaprojektowanie
okładki klient ma prawo oczekiwać w pełni poprawnego technicznie i
zgodnego z zamówieniem dzieła. To po stronie wykonującego IMO powinno
być zapewnienie korekty dzieła. Chyba że jasno w umowie uzgodnili coś
innego.
|
|
|
|
Alek
Gość
|
2010-08-28, 15:55 Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
|
|
Cytat: |
Wedle kryteriów profesjonalnej poprawności można oceniać techniczną
formę dzieła. Ale na pewno nie zawartość. W niniejszym przykładzie
mowa
o literówce. A czy mało jest utworów, w których celowo umieszczono
literówki, błędy ortograficzne i inne cuda? Jeśli jest literówka to
może
ma być?
To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył
tekst z literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to
wykonawca - to sorry ...
|
Zgoda. Tylko że to trzeba udowodnić. A z wątku wynika, że dokumentacja
tego zlecenia jest co najmniej niekompletna.
|
|
|
|