pieniadz.pl

Jesteś tu: Strona główna forum » Dyskusje o GPW » tu 154m transkrypcja

tu 154m transkrypcja

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Autor Wiadomość
SlawcioD
Gość







Post2010-06-01, 17:03    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
hu34v0$2uu$3@news.onet.pl...
http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_samolotu_Tu-154_M.pdf

pozdrawiam
SlawcioD

Nie powinno sie tego ujawniac tak samo, jak prywatnych szczegółów
życia ludzi z teczek.
No ale skala skurwysyństwa, w tym tutaj jest taka, że uwielbiacie
sie taplać w gównie.
A i tak zaraz będzie że to sfałszowane.
Bez sensu.
Zwłaszcza, że to nie jest stenogram a scenariusz wg którego Rosjanie
robili nagrania...

Tak, czy siak (nie wiadomo na ile można temu stenogramowi ufać), ale
ja tu widzę:

10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"
10:40:42,0 (2 sek później) - TAWS - "TERAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD"
(...)
10:40:44,1 (4 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"
10:40:44,1 (6 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"

Czyli kontroler naprowadzał samolot na drzewa?

J.


10:40:49,6 - 2gi pilot - "W normie"

No ale co jest w normie? Brakuje czegoś w tym stenogramie??

J.


trudno powiedziec,,, ciezko sie go czyta - jest nie powatkowany...,

czekam na nagranie oraz dane z pozostalych rejestratorow.

pozdrawiam
SlawcioD
Reklamy
Joachim
Gość







Post2010-06-01, 17:14    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
hu34v0$2uu$3@news.onet.pl...
http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_samolotu_Tu-154_M.pdf

pozdrawiam
SlawcioD
Nie powinno sie tego ujawniac tak samo, jak prywatnych szczegółów
życia ludzi z teczek.
No ale skala skurwysyństwa, w tym tutaj jest taka, że uwielbiacie sie
taplać w gównie.
A i tak zaraz będzie że to sfałszowane.
Bez sensu.
Zwłaszcza, że to nie jest stenogram a scenariusz wg którego Rosjanie
robili nagrania...

Tak, czy siak (nie wiadomo na ile można temu stenogramowi ufać), ale ja
tu widzę:

10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"
10:40:42,0 (2 sek później) - TAWS - "TERAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD"
(...)
10:40:44,1 (4 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"
10:40:44,1 (6 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"

Czyli kontroler naprowadzał samolot na drzewa?

J.


nie do konca - taws "nie wie" ze w smolensku jest lotnisko, dla niego
poprostu to ziemia...


Faktycznie, jest tak jak mowisz

Cytat:
ale jest cos ciekawszego - kontroler caly czas mowi ze smolot jest "na
sciezce" a tu sie nagle okazuje ze jest "horyzont" (znaczy sie samolot
powinien byc juz na ziemi)


To jest właśnie najdziwniejsze i na to chciałem zwrócić uwagę

Cytat:
inna ciekawa rzecz: pada komenda II pilota odchodzimy i kompletny brak
reakcji kapitan...


To jeszcze sie da jakoś wytłumaczyć. Można założyć, że kapitan po prostu
zaczął wykonywać manewr.

Cytat:
jeszcze inna sprawa - komunikat z lotniska ze widocznosc v=400m i h=50m
(grubo ponizej bezpieczenstwa na zaawansowanym technologicznie lotnisku
wyposarzonym w ILS) dla smolenska v=1500m i chyba h=200m.

tuz przed ladowaniem piloci jaka-40 mowili ze v=200m,

Nad tym się nie zastanawiałem.


Ale jednak najbardziej podejrzane jest zachowanie kontrolera lotniska,
który naprowadzał samolot. Niby wszystko ok, a tu nagle w ostatnich
sekundach okazuje się, że samolot wlatuje w drzewa.


J.
Rafi
Gość







Post2010-06-01, 18:49    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
10:30:32,7: Narazie nie ma decyzji prezydenta co dalej robic... to chyba wiele tlumaczy

To WSZYSTKO tłumaczy... Nazywa się to presją, wywieraną pośrednio na pilota.
Od kiedy to k...wa prezio ma na pokładzie decydować co robić dalej...???
Wie jakie są warunki na lotniskach zapasowych? Zna ilość paliwa pozostałą w zbiornikach?

Reszta sprawia wrażenie, że wszystko z podejściem jest ok.
Nie było... Mgła była zbyt duża. wiedzieli o tym już od co najmniej 30 minut Sad
Joachim
Gość







Post2010-06-01, 19:14    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:


10:30:32,7: Narazie nie ma decyzji prezydenta co dalej robic... to chyba wiele tlumaczy

To WSZYSTKO tłumaczy... Nazywa się to presją, wywieraną pośrednio na pilota.
Od kiedy to k...wa prezio ma na pokładzie decydować co robić dalej...???
Wie jakie są warunki na lotniskach zapasowych? Zna ilość paliwa pozostałą w zbiornikach?

Reszta sprawia wrażenie, że wszystko z podejściem jest ok.
Nie było... Mgła była zbyt duża. wiedzieli o tym już od co najmniej 30 minut Sad

To tłumaczy, że decyzji nie ma. Więc nikt pilotom nic nie kazał.

A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć?
Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?
Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest
uroczystość (choćby transport zastępczy).

Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo
samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania
sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.

Wątpliwości też nasuwa fakt, że samolot zniżał lot mimo, że piloci
wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie
ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak
oczekiwali.

Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni
sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.

Żeby jednak dostrzec te subtelności, to trzeba sięgać intelektem nieco
dalej niż palikotowe "Kaczyński jest winien".


J.

PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po
katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to
jest przyczyną katastrofy.
krzys
Gość







Post2010-06-01, 19:24    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Slawcio kochany !

powiedz mi co ma k***wa transkrypcja rozmow tu 144 wspolnego z warszawska
gielda papierow ???
Rafi
Gość







Post2010-06-01, 19:43    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć?
Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?

Nie bądź śmieszny Smile))

Cytat:
Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest
uroczystość (choćby transport zastępczy).

Flight plan ma wyszczególnione lotniska zapasowe.
To nie samowolka i tylko KAPITAN decyduje, na które się udać (w zalezności od wielu czynników m.in. zapasu paliwa, warunków meteo na zapasowych itd).


Cytat:
Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo
samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania
sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.

W warunkach Smoleńska od kontroli osi pasa są radiolatarnie NDB, wysokość podaje nawigator.
Kontroler ATC jedynie może korygować współrzędne, lecz decyzja należała wyłącznie od załogi.

Cytat:
Wątpliwości też nasuwa fakt, że samolot zniżał lot mimo, że piloci
wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie
ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak
oczekiwali.

Komendę podał I oficer... dowódca do niej się nie zastosował (brak reakcji, nie podniósł maszyny, nie zareagował słownie).

Cytat:
Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni
sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.

Nie byli prowadzeni z ziemi. Nie dociera nadal?


Cytat:
PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po
katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to
jest przyczyną katastrofy.

Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
(Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)
Rafi
Gość







Post2010-06-01, 20:18    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Ciebie głupku, to nawet gdybyś był w kokpicie to nic nie przekona... Smile)))
(wiem, pamiętam, ze Cię molestowano w dzieciństwie)
Nie obrazisz mnie, bo menda o zerowym poważaniu nie jest w stanie tego zrobić :)


Poczytaj forum lotnictwo.net
Tam dyskutują tylko ludzie mający WIEDZĘ lotniczą, a nie moherowe dziadki, które i tak wiedzą swoje.

EOT bo nie dyskutuje się z kimś, kto nie przyjmuje innych argumentów.
Joachim
Gość







Post2010-06-01, 20:21    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
(Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

No skoro już mamy na forum eksperta, to bardzo się cieszę (mniejsza o
to, czym się na wieży zajmujesz, pewnie wycieraniem sedesów, ale dobre i
to), a może w ogóle masz 18 lat (i jesteś świeżo po maturze).

Jak wytłumaczysz, że kontrola na 25 sekund przed katastrofą mówi:
10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"

Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?

Oczekuje merytorycznej odpowiedzi, panie profesjonalisto.


J.
marfi
Gość







Post2010-06-01, 20:32    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
(Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

No skoro już mamy na forum eksperta, to bardzo się cieszę (mniejsza o to,
czym się na wieży zajmujesz, pewnie wycieraniem sedesów, ale dobre i to),
a może w ogóle masz 18 lat (i jesteś świeżo po maturze).

Jak wytłumaczysz, że kontrola na 25 sekund przed katastrofą mówi:
10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"

Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?



Dociera do Ciebie, że to było ~2000m przed drzewem i na wysokości ponad
100m?

--
marfi
Rafi
Gość







Post2010-06-01, 20:38    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Jak wytłumaczysz, że kontrola na 25 sekund przed katastrofą mówi:
10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"

Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?



Dociera do Ciebie, że to było ~2000m przed drzewem i na wysokości ponad
100m?

Ja już dałem spokój. Tych ludzi NIC nie przekona, a wyjaśnianie każdemu z osobna zagadnień lotniczych jest bez sensu.
Sugerowałem fora lotnicze, gdzie wypowiadają się byli i obecni piloci i kontrolerzy, ale po co?
Ci tutaj i tak wiedzą lepiej...
Jan Werbiński
Gość







Post2010-06-01, 20:42    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?

Oczekuje merytorycznej odpowiedzi, panie profesjonalisto.

Ja Ci wytłumaczę.
Jesteś przedstawicielem szarego, bezmózgiego, bezmyślnego tłumu. Jego
bardziej debilną częścią, która maskuje swoją ignorancję i głupotę szukaniem
teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma.


--
Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/
Joachim
Gość







Post2010-06-01, 21:04    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?

Oczekuje merytorycznej odpowiedzi, panie profesjonalisto.

Ja Ci wytłumaczę.
Jesteś przedstawicielem szarego, bezmózgiego, bezmyślnego tłumu. Jego
bardziej debilną częścią, która maskuje swoją ignorancję i głupotę
szukaniem teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma.


No tak, ale dalej nie wiem, dlaczego 25 sekund przed katastrofą

kontroler na lotnisku mówił, że wszystko jest ok (no, ale gdy już było
za późno zmienił zdanie).

Jesteście wszyscy genialni, ale do tej pory odpowiedzi nie daliście.

Więc co ja mam sobie na ten temat myśleć?

J.

PS. Oczywiście jednak dajecie odpowiedź "Winny jest Kaczyński". Ale tą
nudną odpowiedź na każde możliwe pytanie słyszę już od początku rządów
Platformy.
Rafi
Gość







Post2010-06-01, 21:04    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
mam honor i czyste sumienie

znasz te pojęcia z książek, czy opowieści dziadka?

Cytat:
pomimo że kupic mnie próbowała qrwa z WSI (czytaj GRU) na Glinniku ,
J***y pan kapitan Xxxxxxxxxxxxxxxxxx
pozostałem Polakime a nie sowiecka mendą tak jak ty pacanie z wieży

No popatrz... rosyjskiego uczyłem się ostatnio w podstawówce (w średniej i wyższej już tylko angielski niestety) a zostałem "sowiecką mendą" Smile))
Zacząłem pracować w wojsku już w czasach, kiedy nikt nikogo nie zmuszał do czynów niecnych.

Cytat:
mnie nie skurwili, inni donosiciele skurwili się

Widocznie wytypowali cię, bo stwierdzili, że nadajesz się na donosiciela Smile))
Mieli dobrych psychologów i dobrze wiedzieli, kto jest miękki.
Teraz udajesz bohatera a pewnie właziłeś im sam w tyłek (stąd te twoje wieczne seksualne wtrącenia).
Wielu takich "styropianowych" herosów teraz szczeka anonimowo, wielu...


Cytat:
teraz zapierdalaj donieść kolesiom z WSI i nie zagladaj w lustro, mendę zobaczysz szukajcie mnie
buhahahahahaaaaaaaaa

WSI już nie istnieje... rozłożył je twój kolega, dzięki któremu jesteśmy ślepi i głusi (np. Nanghar Khel).
Ale taki "yntelygent" tego przecież nie zrozumie... Smile))
Rafi
Gość







Post2010-06-01, 21:11    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
No tak, ale dalej nie wiem, dlaczego 25 sekund przed katastrofą
kontroler na lotnisku mówił, że wszystko jest ok (no, ale gdy już było
za późno zmienił zdanie).

W 2009r. w Radomiu koordynator z Białorusi też zaczął krzyczeć "wyłot" w chwili, kiedy było już za późo.
Pogoda była piękna, Su-27 widoczny jak na dłoni... niestety po ostatnim manewrze (półbeczka), kiedy wyprowadził
dziobem w kierunku ziemi, wszyscy na wieży wiedzieliśmy, że jest niedobrze.
Koordynator odezwal się dobrą chwile później (efekt zaskoczenia?). Niestety los pilotów był już przesądzony.
Tutaj kontroler nie miał żadnych szans. Arek popełnił błąd i nic tego nie jest w stanie zmienić Sad
Delfino Delphis
Gość







Post2010-06-01, 21:22    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_samolotu_Tu-154_M.pdf

Niemożliwe. Coś o WGPW mówili? Kapitan wtopił i postanowił się zabić?
Strona główna forum » Dyskusje o GPW » tu 154m transkrypcja
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!
Kursy walut 2024-02-29

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm