pieniadz.pl

Jesteś tu: Strona główna forum » Dyskusje o GPW » tu 154m transkrypcja

tu 154m transkrypcja

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Autor Wiadomość
Jan Werbiński
Gość







Post2010-06-01, 22:59    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Kontroler lotniska może wszystko nakazać (i nakazuje). Pilot musi go
słuchać i wykonywać jego komendy (np. wektorowanie) lub zgłosić, że
wykonanie komendy jest niemożliwe! Nawet silnika na lotnisku pilotowi nie
wolno uruchomić.

Pilot niczego nie musi. Ma obowiązek zgłaszać i odpowiada za łamanie
procedur. Wyobraź sobie, że lotnisko jest zamknięte. Jak sobie to
wyobrażasz? Łańcuch i kłódka? Nie ma czegoś takiego.

Cytat:
Piloci sugerując się komunikatami kontrolera uderzyli w ziemię. Widać to
czarno na białym.

Nie mieli prawa wogóle tam lądować.

Ale mieli prawo sprawdzić, czy są wystarczające warunki do lądowania
(czyli, czy mają prawo lądować) i to właśnie robili.

Tylko do wysokości decyzyjnej, którą znacznie przekroczyli. I tyle.

Cytat:
W ogóle, jak czytam posty takich jak ty, to jestem dumny, że nie należę do
tego samego środowiska co ty - popierającego jedyne słusznie idee (jedna
właściwa partia, jedno właściwe wyjaśnienie każdego problemu akurat zgodne
z linią jedynie właściwej partii itp.)

Gówno wiesz. Jesteś ciemną masą i nie masz pojęcia kogo popieram.

--
Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/
Reklamy
Jan Werbiński
Gość







Post2010-06-01, 23:01    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Nie wykluczam błędów ze strony pilotów, ale na podstawie tych stenogramów
błędów nie widzę, a widzę natomiast błędy kontroli lotów.

Jakie masz wykształcenie i uprawnienia w temacie kontroli lotów?

--
Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/
Joachim
Gość







Post2010-06-01, 23:13    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
no to wyobraź sobie sytuację
stan aktualny jest że lecą do smoleńska, ale rozpatrują mozliwość
odejścia gdzie indziej
słyszą "na razie nie ma decyzji co robic dalej"
czy w tej sytuacji brak decyzji co robic dalej nie jest decyzja
utrzymania stanu aktualnego?

Taa, cóż za domyślność. Trzeba mieć niezłą wyobraźnię, żeby dojść do
takiej reguły: "brak decyzji" == "wymuszenie lądowania".
Właściwie, to masz tezę "Kaczyński jest winny" i próbujesz ją udowodnić
wszelkimi sposobami. Gratuluję!


Pieprzyku do całej sprawy dodaje fakt, że ten cały stenogram może być
nawet pomylony.


(...)

"Podpisałem inny dokument"
GŁOSY W KABINIE ROZPOZNAŁ PILOT TU-154


- Podpisywałem dokument zawierający stenogram z rozmów. Nie wiem
dlaczego opublikowany został inny - w rozmowie z tvn24.pl mówi ppłk
Bartosz Stroiński. Pod ujawnionym zapisem rozmów z kabiny Tu-154 jest
określony jako osoba, która rozpoznała głosy obecnych w kabinie. Mimo
to, pod opublikowanym dokumentem, przy jego nazwisku nie ma podpisu.

http://www.tvn24.pl/-1,1658816,0,1,brak-polskiego-podpisu-pod-stenogramem-podpisalem-inny-dokument,wiadomosc.html


(....)

J.
macieks
Gość







Post2010-06-02, 03:01    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
PS. Nie martw się o Kaczora, martw się lepiej o Komorowskiego, żeby go
nie pokazywali często w TV. Za każdym razem, gdy go pokażą, to jest
kompromitacja i sztab PR musi się tłumaczyć z kolejnej gafy.http://www.dziennik.pl/polityka/wybory-prezydenckie-2010/article61801...


To jest niezłe:
Pytają mnie, dlaczego kobiety całuję w rękę. Odpowiadam, że od czegoś
trzeba zacząć.

Przynajmniej swój chłop, a nie nadętość.
SlawcioD
Gość







Post2010-06-02, 05:37    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:


A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć?
Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?
Nie bądź śmieszny Smile))

Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest
uroczystość (choćby transport zastępczy).
Flight plan ma wyszczególnione lotniska zapasowe.
To nie samowolka i tylko KAPITAN decyduje, na które się udać (w zalezności od wielu czynników m.in. zapasu paliwa, warunków meteo na zapasowych itd).

Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo
samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania
sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.
W warunkach Smoleńska od kontroli osi pasa są radiolatarnie NDB, wysokość podaje nawigator.
Kontroler ATC jedynie może korygować współrzędne, lecz decyzja należała wyłącznie od załogi.

Wątpliwości też nasuwa fakt, że samolot zniżał lot mimo, że piloci
wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie
ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak
oczekiwali.
Komendę podał I oficer... dowódca do niej się nie zastosował (brak reakcji, nie podniósł maszyny, nie zareagował słownie).

Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni
sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.
Nie byli prowadzeni z ziemi. Nie dociera nadal?

PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po
katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to
jest przyczyną katastrofy.
Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
(Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

widać że niedouczonego po 18 latach pracy wyje....li

weź 18-letni niedouczony pracowniku suwak i policz z dokładnością do
ułamków sekund prędkość pionową opadania

bede pisal do ciebie w twoim tonie wypowiedzi:

pomysl tluku - samolot sie zbliza do ziemi, ziemia nie jest rowna tylko
wznosi sie, w tym wypadku radiowysokosciomierz podaje predkos
bezwzgledna do ziemi i z taka predkoscia tupolew do niej sie zblizal, a
teraz wez suwak i se go wsadz w dupe, moze ci pomoze myslec.

Cytat:

szczena ci 18-letni niedouczony wieżowcu opadnie, tak
nieproporcjonalnie do manewru sa to wielkości - ponad 10 metrów
opadania na wyrównaniu, ja pierdolę, tam nic nie działało !!!!!

ster głebokości nie działał !!!!!

ster glebokosci masz w lodzi podwodnej

Cytat:

zatem nie kompromituj się tym 18 latami "raboty"

(a może 18 lat sprzatałeś wieżę, fiszki, w końcu to też
"rabota" ......)


PS są nagrania rozmów z samolotem Cargo a brak korespondencji z
iljuszynem - 76 AWACS, jawne oszusztwo ten stenogramik

a rozmowa z jakiem to co?
sprawdz moze czy ci ruskie mozgu nie podmienili i nie sfalszowali
metryki urodzen panienko

Cytat:

jeszcze niedawno podawano że + Panowie Piloci dramatycznie wzywali
imienia Jezusa, teraz ruska swołocz powstawiała ordynarne przekleństa

darli sie k***wa - zreszta kleli juz wczesniej. piloci modla sie albo
wzywaja imie boga tylko w dwoch przypadkach - jak leca z misja
samobojcza i jak widza ze samolot nie da rady na kilkanasci minut przed
rozbiciem sie, w innym wypadku w eter leca kurwy...

Cytat:

niech piekło bedzie okrutne dla putina i jego swoloczy która ten los
spowodowała niewinnie zamordowanym
SlawcioD
Gość







Post2010-06-02, 05:48    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Na stenogramie widać jak na dłoni, że kontroler przez cały czas próby
podejścia potwierdzał prawidłową pozycję samolotu (ostatnie
potwierdzenie na 25 sekund przed katastrofą). Dopiero 10 sekund przed
katastrofą, kontroler wydał komunikat nakazujący zmianę kierunku lotu na
horyzontalny?

Piloci sugerując się komunikatami kontrolera uderzyli w ziemię. Widać to
czarno na białym.

Bez nałożenia stenogramu na parametry lotu (kąty natarcia, wychylenie sterów, położenie manetek silników itd.)
takie rozważania są tylko gdybaniem...
Wiemy tylko, że 2km od progu był na ścieżce. Dlaczego zszedł niżej nie wiemy, bo nie mamy danych.

nie mamy pewnosci czy byl wtedy na sciezce... moze juz wtedy zostal
popelniony blad przez kontrolera.

Cytat:

http://i078.radikal.ru/1006/30/9b042c09647a.jpg

To co zrobili poniżej wyskokości decyzyjnej jest dla mnie wysoce niezrozumiałe...

nie tylko dla Ciebie...

pozdrawiam
SlawcioD
SlawcioD
Gość







Post2010-06-02, 05:53    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Przypadek wypadku Casy pokazuje, jak nieprawidłowe informacje od
kontroli są przyczyną katastrofy. Różnica jest taka, że Casą leciała
kiepsko przeszkolona załoga, a Tupolewem osoby doświadczone, od
których trudno oczekiwań podstawowych błędów.

Komisja rosyjska orzekła, że tylko piloci są winni, a wszystko inne
było ok. Sorry, ale mnie to nie przekonuje.

Na każdy wypadek składa się splot wielu drobnych wydarzeń, które
występując pojedynczo nie stwarzają
zagrożenia. Dopiero skorelowanie się ich w czasie powoduje tragedię.
Tak być mogło w tym przypadku, ale nie mamy prawa wydawać wyroków bez
pełnej wiedzy na temat.
Ja wyroków nie wydaję.

Wręcz przeciwnie. Bronię pilotów, na których wyrok został wydany już
godzinę po katastrofie. Już wtedy widziałem w TV jakiegoś rosyjskiego
oficjela, który stwierdził, że to był błąd pilotów i tupolew był
sprawny. A później ten wyrok został tylko potwierdzony przez rosyjską
komisję, która wybieliła Rosjan z jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Nie wykluczam błędów ze strony pilotów, ale na podstawie tych
stenogramów błędów nie widzę, a widzę natomiast błędy kontroli lotów.
Wg. informacji, którymi dysponowali piloci, zachowywali się ok do
momentu, gdy okazało się na kilkanaście sekund przed katastrofą, że są w
złym położeniu (mimo, że myśleli, że są w dobrym) i próbują ratować
maszynę, która wbrew ich oczekiwaniom nie wznosi się, a opada (złe
oczekiwania niedoświadczonej załogi? awaria w samolocie? nie wiadomo).

J.


jeszcze jedno pytanie - dlaczego nawigator podawal wysokosc tylko z
radiowysokosciomierza a pomija wogole odczyty z wysokosciomierza
barycznego? przeciez gdyby spojrzal na wysokosciomierz baryczny mial by
czarno na bialym ze jest zle... i to na 2km przed drzewami

pozdrawiam
SlawcioD
SlawcioD
Gość







Post2010-06-02, 06:03    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:


http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_samolotu_Tu-154_M.pdf

Niemożliwe. Coś o WGPW mówili? Kapitan wtopił i postanowił się zabić?

a wiesz ze ta teoria moze miec najwiecej sensu Wink


pozdrawiam
SlawcioD

ps. lecial skrzypek - teraz z perspektywy czasu wiemy ze srednio jego
smierc (jak kolwiek to brzmi) miala wplyw na wgpw, natomiast propozycja
jego nastepcy miala conajmniej wplyw na notowanie walut, krotkoterminowy
ale miala.

a teraz pomysl co by sie dzialo z wgpw i okolicznymi gieldami gdyby
ruskie faktycznie przeprowadzily zamach?
skippy
Gość







Post2010-06-02, 06:47    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Użytkownik "Joachim"

Cytat:

Pieprzyku do całej sprawy dodaje fakt, że ten cały stenogram może być
nawet pomylony.

Po co w takim razie analizujesz, co tam ruscy dla ściemy powypisywali.
Przeciez wiadomo, że jest zmanipulowany.
Wielki odmieniony rzekł:
"Nie dajcie się zmylic. Wiadomo skąd to przyszło i kto to przysałał"
To co tu analizować?
Delfino Delphis
Gość







Post2010-06-02, 08:40    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:
i nie wiesz WSIowy głupku, że lądowania nie było? odejście na wysokości
decyzyjnej (70m) było wpisane w automat,

Nie ma czegoś takiego jak wpisanie w automat. Automat trzeba uruchomić
ręcznie.
Gość








Post2010-06-02, 08:43    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Przypadek wypadku Casy pokazuje, jak nieprawidłowe informacje od
kontroli są przyczyną katastrofy. Różnica jest taka, że Casą leciała
kiepsko przeszkolona załoga, a Tupolewem osoby doświadczone, od których
trudno oczekiwań podstawowych błędów.

Komisja rosyjska orzekła, że tylko piloci są winni, a wszystko inne było
ok. Sorry, ale mnie to nie przekonuje.

Na każdy wypadek składa się splot wielu drobnych wydarzeń, które występując
pojedynczo nie stwarzają
zagrożenia. Dopiero skorelowanie się ich w czasie powoduje tragedię.
Tak być mogło w tym przypadku, ale nie mamy prawa wydawać wyroków bez pełnej
wiedzy na temat.
Ja wyroków nie wydaję.

Wręcz przeciwnie. Bronię pilotów, na których wyrok został wydany już
godzinę po katastrofie. Już wtedy widziałem w TV jakiegoś rosyjskiego
oficjela, który stwierdził, że to był błąd pilotów i tupolew był
sprawny. A później ten wyrok został tylko potwierdzony przez rosyjską
komisję, która wybieliła Rosjan z jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Ta, a największą zbrodnią było, że Ruscy nie wybudowali w tym miejscu
nowoczesnego lotniska. Ludzie zacznijcie myśleć!!! To jest jakieś z dezolowane,
wysłużone lotnisko wojskowe, na którym w tym dniu nawet maszyny rosyjskie nie
siadały. Nasi piloci do końca czekali aby prezydent odwołał "samobójczy" rozkaz.
Załoga była kompletnie nie doświadczona, bo PiS, aby dokopać ruskim zrezygnował
z symulatorów. Kapitan zastąpił kapitana, który odmówił Prezydentowi lądowania w
niebezpiecznych warunkach. Więcej Wam potrzeba? I do szaleńca, który tu brednie
wypisuje a nawet Polskich nicków nie używa. Tak Ty i Twoi idole w końcu
doprowadzą do najazdu ruskich, bo kto zdzierży ciągłe podgryzanie przez kundli.
10 kwietnia to zemsta opatrzności za skrzywianie historii, za zakłamywanie wagi,
za zapominanie, kto sprowokował II wojnę światową itd. itp.
Cytat:

Nie wykluczam błędów ze strony pilotów, ale na podstawie tych
stenogramów błędów nie widzę, a widzę natomiast błędy kontroli lotów.
Wg. informacji, którymi dysponowali piloci, zachowywali się ok do
momentu, gdy okazało się na kilkanaście sekund przed katastrofą, że są w
złym położeniu (mimo, że myśleli, że są w dobrym) i próbują ratować
maszynę, która wbrew ich oczekiwaniom nie wznosi się, a opada (złe
oczekiwania niedoświadczonej załogi? awaria w samolocie? nie wiadomo).

J.

skippy
Gość







Post2010-06-02, 08:51    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:


i nie wiesz WSIowy głupku, że lądowania nie było? odejście na wysokości
decyzyjnej (70m) było wpisane w automat,

Nie ma czegoś takiego jak wpisanie w automat. Automat trzeba uruchomić
ręcznie.


poza tym to nie jest pełny autopilot kłamczuchy
\n
Gość







Post2010-06-02, 08:51    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
....
Cytat:
10 kwietnia to zemsta opatrzności za skrzywianie historii, za zakłamywanie wagi,
za zapominanie, kto sprowokował II wojnę światową itd. itp.

:-O?
A kto sprowokował?

--
http://www.surfersvillage.com/gal/
Joachim
Gość







Post2010-06-02, 11:26    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Użytkownik "Joachim"


Pieprzyku do całej sprawy dodaje fakt, że ten cały stenogram może być
nawet pomylony.

Po co w takim razie analizujesz, co tam ruscy dla ściemy powypisywali.
Przeciez wiadomo, że jest zmanipulowany.
Wielki odmieniony rzekł:
"Nie dajcie się zmylic. Wiadomo skąd to przyszło i kto to przysałał"
To co tu analizować?


Piloci się chyba jednak dali zmylić. Płk. Tomasz Pietrzak się ze mną zgadza.

(...)
Padało hasło "na kursie i na ścieżce"
Kontroler wprowadził załogę w błąd?


Uspokajające stwierdzenia kontrolera z rosyjskiej wieży mogły wprowadzić
w błąd polskich pilotów - mówi były dowódca 36. lotniczego specpułku
płk. Tomasz Pietrzak. Hasło "na kursie i na ścieżce" załoga tupolewa w
ostatniej minucie lotu słyszała trzy razy - na 4, 3 i 2 kilometry przed
progiem pasa.

http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article619800/Kontroler_wprowadzil_zaloge_w_blad_.html
(...)



J.


PS. Nie martw się o Kaczora, martw się lepiej o Komorowskiego, żeby go
nie pokazywali często w TV. Za każdym razem, gdy go pokażą, to jest
kompromitacja i sztab PR musi się tłumaczyć z kolejnej gafy.
http://www.dziennik.pl/polityka/wybory-prezydenckie-2010/article618016/Wpadka_za_wpadka_marszalka_I_co_z_tego_.html
skippy
Gość







Post2010-06-02, 12:52    Re: tu 154m transkrypcja Odpowiedz z cytatem
Użytkownik "Joachim"

Cytat:
Piloci się chyba jednak dali zmylić. Płk. Tomasz Pietrzak się ze mną
zgadza.

(...)
Padało hasło "na kursie i na ścieżce"
Kontroler wprowadził załogę w błąd?


Uspokajające stwierdzenia kontrolera z rosyjskiej wieży mogły wprowadzić w
błąd polskich pilotów - mówi były dowódca 36. lotniczego specpułku płk.
Tomasz Pietrzak. Hasło "na kursie i na ścieżce" załoga tupolewa w
ostatniej minucie lotu słyszała trzy razy - na 4, 3 i 2 kilometry przed
progiem pasa.


a czego dowodzi, że 2km przed progiem byli na ścieżce?
Strona główna forum » Dyskusje o GPW » tu 154m transkrypcja
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!
Kursy walut 2024-02-29

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm