Marcin Piekarski
Gość
|
2010-05-21, 13:15 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: | Mam Odpowiedź na reklamacje:
Szanowny Panie,
w związku z reklamacją uprzejmie informujemy, że w dniu 7 maja 2010 roku
Bank PKO BP S.A zrealizował
dwukrotnie dyspozycję pojedynczego przelewu na Pana rachunek firmowy w
MultiBanku. Z
uwagi na zaistniałą sytuację Bank PKO BP S.A zwrócił się do MultiBanku z
prośbą o
zwrot błędnie przekazanej kwoty. W związku z powyższym, na podstawie
paragrafu 155
Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bieżących w MultiBanku,
założona
została blokada na kwotę 50,00 PLN a następnie dokonano korekty
księgowania i zwrotu
środków do Banku PKO BP S.A.
Przepraszamy za niedogodności.
|
§155. W przypadku dokonania nieprawidłowego zapisu ksiegowego na
Rachunku, MultiBank dokonuje korekty tego zapisu oraz niezwłocznie
powiadamia Posiadacza Rachunku o dokonanej korekcie i podaje jej przyczyny.
Bank powołuje się na punkt z którego się nie wywiązał.
Nikt mnie nie powiadomił o błędzie,korekcie Musiałem sam interweniować i
do dnia dzisiejszego nadal nie wiem którego przelewu to dotyczy.
|
|
|
|
Reklamy
|
|
MAR
Gość
|
2010-05-21, 20:03 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
Tak posiadam umowę w której klient za wykonana usługę zobowiązuje się
płacić przelewem na podane konto i z ustalonym tytułem przelewu.
|
No to przecież muszą być 2 przelewy od tego samego klienta z takim samym
tytułem przelewu.
Jeśli tytuł przelewu jest unikatowy, to chyba nie ma problemu?
Cytat: | W jaki sposób mam się zabezpieczyć skoro dostałem od klienta przelew z
godnie z umową ? tytuł się zgadza dane się zgadzają pieniążki też się
zgadzają. Zgodnie z tym wykonuje mu usługę i wystawiam fakturę i mu ją
odsyłam.
|
Skoro wpływ na konto zgadza się z umową, to znaczy że nie było
podwójnego przelewu.
A jeśli był, to:
wystawiono fakturę na kwotę 2 razy wyższą niż w umowie
lub
wystawiono fakturę na kwotę z umowy, a kwota z drugiego przelewu została
przeoczona
Cytat: | A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym spotykam.
|
Masz rację, domagając się dokładnych informacji o zaistniałej sytuacji:
Skoro PKOBP raz się pomylił, to jest mało wiarygodny i drugi raz też
mógł i nie było podwójnej wpłaty na Twoje konto.
--
Mar
|
|
|
|
Michal Jankowski
Gość
|
2010-05-22, 10:00 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
s:
Cytat: | Zawsze jest podwójne uwierzytelnianie, w tym jedno świadomie przez zlecającego - właśnie dlatego, że samo otrzymanie przelewu przez system usługodawcy NIE STANOWI UMOWY w sensie prawnym.
A to dlaczego? A jeżeli w tytule przelewu jest "proszę o doładowanie
numeru XXX YYY ZZZ" ? Nie ma umowy?
|
OD ZAWSZE prenumerate czasopism zamawialo sie przez wyslanie przelewu
z opisem 'prenumerata TYTUL za okres'. Zawsze dzialalo i dziala nadal.
Zadnych dodatkowych umow ani nic.
Niektorzy to by chcieli wszystko obwarowac setkami pism, pieczatek i
utrudnien.
MJ
|
|
|
|
kashmiri
Gość
|
2010-05-22, 11:17 Re: Kradzież z konta ? - Multiba nk
|
|
Cytat: | Po czym wnosisz że dostałem przelew na którego nie miałem umowy ?
Wszystkie przelewy w dniu błędnego przelewu były moich klientów.
Miałeś umowę na przelew???
Umowa jest na usługi, i system w Twoim przedsiębiorstwie musi zawsze
upewniać się, że klient rzeczywiście dokonał zakupu.
Tak posiadam umowę w której klient za wykonana usługę zobowiązuje się
płacić przelewem na podane konto i z ustalonym tytułem przelewu.
W jaki sposób mam się zabezpieczyć skoro dostałem od klienta przelew z
godnie z umową ? tytuł się zgadza dane się zgadzają pieniążki też się
zgadzają. Zgodnie z tym wykonuje mu usługę i wystawiam fakturę i mu ją
odsyłam. A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym
spotykam.
|
Nie normalne, ale legalne i się zdarza.
Rozwiązanie: każda transakcja MUSI mieć unikatowy identyfikator. Zresztą dobrze projektowane systemy tak mają.
Klient zamiast wysyłać przelew powinien klikać gdzieś na Twojej stronie www: "Zamawiam" - po czym dostaje maila z tytułem przelewu, jaki ma wykonać (albo od razu ma przekierowanie do systemu Przelewy24, Dotpay, Polcard itd.). Przy czym każde takie zamówienie musi też rejestrować się w Twojej bazie danych, bez względu na to czy przelew przyjdzie czy nie. Strata miejsca, ale niestety.
pzdr.
k.
|
|
|
|
MacGregor
Gość
|
2010-05-24, 07:38 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
ciach...
To tyle w temacie. Banki mają prawo dokonać korekty błędnych zapisów bez
informowania klientów.
chcesz mi powiedzieć że po zakończeniu sesji eliksiru bank nadawca nie
musi wyrównać cyferek w KIR'ze ? A to dopiero ciekawostka...
Musi. Ale jak zauważy, że się rąbnął, też MUSI to skorygować. A korekta
to są właśnie cyferki przesyłane przez system elektroniczny - a nie
podanie czy telefon do KIR-u o łaskawą zgodę na korektę.
k.
Za przeproszeniem, a co ma KIR do tego? |
Kir wykonał zlecenia zgodnie z przesłanymi przez bank. I KIR nie trzyma
żadnych pieniedzy. Po rozliczeniu transakcji KIR przekazuje INFORMACJE kto
do kogo przekazał pieniądze, same pieniądze "przekłada" na rachunkach banków
NBP.
Telefon do KIR w tej sytuacji można by porównać do pretensji do operatora
komórkowego, że pozwolił zadzwonić do kogoś, do kogo niechciałeś dzwonić,
ale wybrałeś jego numer...
--
Pozdrawiam,
MacGregor
|
|
|
|
MacGregor
Gość
|
2010-05-24, 08:04 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
Marcin Piekarski writes:
Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę
że między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny
wychodzący -50zł
Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie
jestem w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
I wszystkie z tego samego konta w PKOBP?
W tym dniu nie było żadnego przelewu z numerem konto na które kasa
wróciła.
Ciach |
....
Bo przelew nie "wyszedł" z rachunku nadawcy więc nie może "wrócić" na ten
rachunek. Zapewne zwrot kest na rachunek techniczny w PKO BP.
--
Pozdrawiam,
MacGregor
|
|
|
|
kashmiri
Gość
|
2010-05-24, 11:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
ciach...
To tyle w temacie. Banki mają prawo dokonać korekty błędnych zapisów bez
informowania klientów.
chcesz mi powiedzieć że po zakończeniu sesji eliksiru bank nadawca nie
musi wyrównać cyferek w KIR'ze ? A to dopiero ciekawostka...
Musi. Ale jak zauważy, że się rąbnął, też MUSI to skorygować. A korekta
to są właśnie cyferki przesyłane przez system elektroniczny - a nie
podanie czy telefon do KIR-u o łaskawą zgodę na korektę.
k.
Za przeproszeniem, a co ma KIR do tego?
Kir wykonał zlecenia zgodnie z przesłanymi przez bank. I KIR nie trzyma
żadnych pieniedzy. Po rozliczeniu transakcji KIR przekazuje INFORMACJE
kto do kogo przekazał pieniądze, same pieniądze "przekłada" na
rachunkach banków NBP.
Telefon do KIR w tej sytuacji można by porównać do pretensji do operatora
komórkowego, że pozwolił zadzwonić do kogoś, do kogo niechciałeś dzwonić,
ale wybrałeś jego numer...
|
Sorki, chodziło mi o instytucję, która prowadzi konta dla członków KIR. Z automatu przyjąłem, że jest to KIR (a to dlatego, że niedawno czytałem o wprowadzaniu podobnego systemu rozliczeń w... Indiach). Co jednak nie zmienia sensu mojej wypowiedzi nt. sposobu dokonywania korekty transakcji - elektronicznie, nie "na telefon".
k.
|
|
|
|