Marcin Piekarski
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Witam.
Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę że
między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny wychodzący -50zł
Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie jestem
w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
Dodam że wszystkie wpływy są na bieżąco księgowane i wysyłane do
klientów fakturki nawet te podwójne.
Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
|
|
|
|
Reklamy
|
|
witek
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot
w/w kwoty bo poprosił o to bank PKOBP.
|
Bank PKO nie był zlecającym przelew.
Cytat: | Ty odmawiasz i PKO powinno
wytoczyc ci sprawe cywilną.
|
j.w.
jakby to bank byl ci coś winien i puścił przelew dwa razy to tak.
Cytat: |
Tu natomiast nastąpiło to w "skrócie" z pominieciem sądu cywilnego.
Zwróc sie do multi o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej ów "zwrot"
nastąpił.
Czym sie bank kierował ? Być może jest coś na ten temat w prawie
bankowym...
Ciekawe jak to wyjaśnią.
|
j.w.
Cytat: |
Gdybym ja przelał komuś pieniądze przez pomyłkę to tak łatwo bym nie miał.
|
j.w.
|
|
|
|
witek
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
a słyszałeś o tej awarii że pkobp pusciło 2 razy mimo że klienci zlecili
raz ?
kto był zlecającym drugi przelew ? SKYNET ?
|
Nikt.
Nikt nie zlecał drugiego przelewu.
|
|
|
|
witek
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
przez pomyłkę.
Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.
No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
p. m.
|
multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
stalo.
miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam
sie zacznie orientowac o co chodzi.
|
|
|
|
witek
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
|
przez pomyłkę.
Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.
|
|
|
|
witek
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: | Witam.
Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę że
między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny wychodzący -50zł
Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie jestem
w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
Dodam że wszystkie wpływy są na bieżąco księgowane i wysyłane do
klientów fakturki nawet te podwójne.
Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
|
jeśli podwójny przelew wynika z błedów wewnątrzbankowych i nie jest
związany z żadnym zleceniem klienta, to wiekszość banków zastrzega sobie
prawo zrobionia korekty i poinformowania o tym klienta.
Jeśli to podwójne zlecenie wyszło od klienta, to bank nie ma prawa w to
ingerować.
|
|
|
|
mvoicem
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
[...]> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
Cytat: | koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
|
Wg mnie nie - dlatego bym to reklamował. W odpowiedzi na reklamację (po
długim czasie dodajmy) będą musieli się trochę bardziej wysilić niż "nie
wiem".
p. m.
|
|
|
|
Sinus
Gość
|
2010-05-18, 17:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: | DziÄkuje z gĂłry za opinie w tej sprawie.
|
Zapytaj jakim kanalem wyplynela platnosc, to chyba widza czy zlecone przez
internet czy ktos z obslugi banku maczal w tym palce.
--
Sinus
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|
|
|
|
xbartx
Gość
|
2010-05-18, 18:26 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: | Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy
droga.
Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
|
Złóż reklamację, najlepiej na piśmie i uzbrój się w cierpliwość*.
* patrz w archiwum grupy odnośnie czasu rozpatrywanie reklamacji w Multi
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
|
|
|
|
xbartx
Gość
|
2010-05-18, 19:15 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: | Mam wrażenie, że bank może sam skorygować własny błąd jedynie informując
o tym właściciela rachunku, na którym dokonywana jest korekta. Nie
jestem jednak tego pewien i nie chce mi się szukać, jednak to nie jest
normalny przelew tylko korekta błędnej operacji.
|
Raz robiłem przelew z Aliora do DBnet i poszedł podwójnie. Zadzwonił do
mnie Pan z Aliora celem wyjaśnienia sparawy, bo nie wiedział na kogo
konto podwójnie wysłali kasę. Jak się okazało, że konto po drugiej
stronie jest moje i generalnie nie ma problemu, to przeprosił za
zamieszanie i sprawa zamknięta. W każdym bądź razie najpierw zadzwonili.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
|
|
|
|
mvoicem
Gość
|
2010-05-18, 19:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
przez pomyłkę.
Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.
|
No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
p. m.
|
|
|
|
MarekZ
Gość
|
2010-05-18, 19:17 Re: Kradzież z konta ? - Multiba nk
|
|
Cytat: | Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
|
Mam wrażenie, że bank może sam skorygować własny błąd jedynie informując o
tym właściciela rachunku, na którym dokonywana jest korekta. Nie jestem
jednak tego pewien i nie chce mi się szukać, jednak to nie jest normalny
przelew tylko korekta błędnej operacji.
|
|
|
|
MarekZ
Gość
|
2010-05-18, 19:17 Re: Kradzież z konta ? - Multiba nk
|
|
Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu, Twój
rachunek został natomiast podwójnie uznany.
|
|
|
|
mvoicem
Gość
|
2010-05-18, 19:17 Re: Kradzież z konta ? - Multibank
|
|
Cytat: |
Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
|
Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
p. m.
|
|
|
|
george
Gość
|
2010-05-18, 19:17 Re: Kradzież z konta ? - Multiba nk
|
|
Cytat: |
Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
przez pomyłkę.
Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej
pomyłki.
No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
p. m.
multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
stalo.
miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam sie
zacznie orientowac o co chodzi.
|
Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot w/w
kwoty bo poprosił o to bank PKOBP. Ty odmawiasz i PKO powinno wytoczyc ci
sprawe cywilną.
Tu natomiast nastąpiło to w "skrócie" z pominieciem sądu cywilnego.
Zwróc sie do multi o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej ów "zwrot"
nastąpił.
Czym sie bank kierował ? Być może jest coś na ten temat w prawie bankowym...
Ciekawe jak to wyjaśnią.
Gdybym ja przelał komuś pieniądze przez pomyłkę to tak łatwo bym nie miał.
Musiałbym sie ciągać z tym kimś po sądach o ile wogole bym sie dowiedział do
kogo pieniądze poszły. Na tym przykładzie widać jak bankowcy sobie jaja
robią z prawa.
Prawo jest dla malutkich a nie dla banków. Kolega z innego banku poległ to
kolega mu pomoże. Kowalskiego kłody pod nogi raczej.
george.
|
|
|
|